button

Cold mailing i jego przewaga nad tradycyjnym mailingiem.

Prowadząc firmę zapewne niejednokrotnie zastanawiałeś się jak za pomocą mailingu dotrzeć do dedykowanej grupy potencjalnych odbiorców ? Co zrobić, aby skierowany do nich mail nie wylądował jedynie w skrzynce uznany jako spam, jako jeden z kilkunastu, które na tą skrzynkę dziś trafiło? Co jest sekretem pojawiającego się zainteresowania e-mailem wśród klientów?


Jeśli nadal te i inne pytania budzą Twoje zainteresowanie postaram się przybliżyć Ci w dzisiejszym wpisie funkcjonowanie cold mailingu.

Dla niektórych z Was cold mailing może być nowym określeniem, a niektórzy z Was być może się z nim spotkali.

Na wstępie chciałabym jednak zaznaczyć, aby uwzględnić obowiązujący brak możliwości wysyłania niezamówionych informacji handlowych. Nie kieruj więc w żadnym wypadku oferty do osób, które nie wyraziły zgody na jej przesłanie. Skup się raczej na nakreśleniu tematu, zapytaniu o zainteresowanie np. przybliżeniem informacji czy spytaniem o możliwy kontakt telefoniczny w konkretnej sprawie. Uwierz, że jeśli zastosujesz poniższe wskazówki, Twój cold mailing wzbudzi zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.

W pierwszej kolejności postaw się na miejscu osoby do której kierujesz mailing. Zastanów się, co by Cię zainteresowało w takiej wiadomości: treść, obrazek? Spróbuj także się skupić na tym, co definitywnie zniechęciłoby Cię do dalszego zainteresowania się tematem?

 

W dalszej kolejności pomyśl właśnie nad wspomnianym wcześniej cold mailingiem.

Cold mailing pozwoli uzyskać pożądany efekt, ale również umożliwi Ci zbudowanie długotrwałych relacji z klientami.  Nie zapomnij, że w całym procesie nawiązania współpracy bądź sprzedaży najważniejsza pozostaje personalizacja kierowanej treści. Dedykowana wiadomość jest chętniej czytana przez klientów, ponieważ użyta w niej forma wzbudza zaufanie i pozwala na wzmocnienie wiarygodności Twojego przekazu. Pokaż w swojej wiadomości, że naprawdę orientujesz się w branży swojego odbiorcy, wskaż mu korzyści, jakie to właśnie on uzyska kontaktując się z Tobą. Rozpocznij budowanie długotrwałych relacji już w tym momencie.

Ok, pierwszy krok już masz, wiadomość, która do Ciebie przychodzi na skrzynkę, jest skierowana stricte pod Ciebie. Widzisz już, że to wyróżnia ją spośród innych znajdujących się na skrzynce mailowej. Co więc jeszcze sprawiłoby, że uzyskany mail zachęciłby Ciebie do kontaktu?

Oczywiście, że jest tym możliwość bezpośredniego, szybkiego i wygodnego przejścia do docelowej strony firmy, która przekazuje Ci konkretne informacje w mailingu. Pamiętaj, mailing musi być czytelny, przejrzysty, treść krótka ale treściwa, a także powinien zachęcić do zagłębienia się w dany temat, a nie zawierać długą treść, która już na wstępie zostanie negatywnie odebrana przez odbiorcę. To do niego kierujesz mailing, więc musi mieć on możliwość szybkiego (najlepiej jednym kliknięciem) przejścia do docelowej strony, gdzie znajdzie wszystkie niezbędne informacje.  Pamiętaj klienci są coraz to bardziej wymagający, postępuj więc tak aby spełniać stawiane przez nich oczekiwania.

I ostatni punkt o którym nie możesz zapomnieć, kierując mailing pamiętaj, aby jego treść była krotka, ale kryla w sobie korzyści, które klient dzięki współpracy z Tobą osiągnie. Klient chce wiedzieć, co on osiągnie dzięki współpracy z Tobą, dalsze znaczenie ma to, co Ty mu możesz zaoferować.