button

Content marketing

         Interaktywność to jeden z czynników, który sprawił, że internet cieszy się olbrzymią popularnością. Marketing może wykorzystać ten element do skuteczniejszego działania.


 

 

Czym jest content interaktywny?

W odróżnieniu od zwykłych reklam, w tym przypadku użytkownik jest nie tylko konsumentem oglądającym i komentującym daną treść, ale wymaga się od niego podjęcia konkretnych działań. Dobre przykłady tego typu contentu to na przykład quizy, konkursy czy też różnego rodzaju działania na obszarze sieci społecznościowych. Innymi słowami mówiąc, mamy tu do czynienia z aplikacjami sieciowymi pisanymi pod kątem danego reklamodawcy i dostosowanymi do wyświetlania zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach przenośnych.

Content marketing1

  Jak stworzyć treści interaktywne?

W marketingu obecnie ciężko się przebić - reklama musi przyciągać uwagę na dłuższy czas, a ponieważ w sieci roi się od różnego rodzaju materiałów i tekstów, aby przyciągnąć uwagę należy pokazać coś zupełnie nowego, co jednocześnie zaciekawi, a zarazem pozwoli przekazać informacje marketingowe.

 

Nowe podejście do marketingu.

Wraz z pojawieniem się treści interaktywnych w sieci ukazało się także mnóstwo narzędzi, ułatwiających ich tworzenie. Szczególną popularnością cieszą się takie, które nie wymagają żadnej wiedzy programistycznej, a ich opanowanie to kwestia kilku godzin skupienia. Jednak nim zacznie szukać się narzędzia dla siebie, warto najpierw odpowiedzieć na pytanie, w jakim kierunku chce się działać - czy oferowana klientowi interaktywna treść ma mieć formę gry, quizu, filmiku z wyborem opcji, itp.

Content marketing2

Edukacja przez reklamę.

Należy podkreślić aspekt edukacyjny reklam interaktywnych. Jak wiadomo, człowiek najlepiej uczy się poprzez naukę, więc przeprowadzenie przez niego oryginalnych i nowych czynności sprawi, że lepiej przyswoi sobie przekazywane mu treści. Dobrym przykładem testy, które mogą np. podpowiadać, jakie z oferowanych produktów lub usług będą do niego najlepiej pasować.

Przede wszystkim użytkownik.

Planując marketing internetowy w ten sposób należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czego dowiemy się o użytkownikach. Odpowiednie sformułowanie treści pozwoli uzyskać wiadomości nieosiągalne w inny sposób, np. o preferencjach zakupowych danej grupy wiekowe. To z kolei pozwoli przygotować kolejne reklamy w jeszcze lepszy sposób

  

                                                                                                     Podsumowując

Treści, z którymi użytkownik może dokonywać interakcji, to sposób coraz chętniej stosowany przez marketing. Ma on liczne plusy, które zostały wymienione w powyższym tekście, warto więc już poczynić pierwsze przygotowania do korzystania z jego możliwości.