button

Czym jest wyszukiwanie semantyczne w Google?

Wyszukiwanie semantyczne za pomocą odpowiednich algorytmów wykorzystywanego oprogramowania odnajduje istotne słowa oraz frazy, jak również lepiej je interpretuje, podając wyniki w konkretnym, skierowanym przez użytkownika kontekście.


Wyszukiwanie semantyczne opiera się na poprawie dokładności wyszukiwania, jak również  prezentacji doprecyzowanych wyników poprzez zrozumienie kierowanej intencji oraz kontekstu wpisywanych fraz kluczowych. Dzięki funkcjonalnościom istnieje możliwość uzyskania nie tylko samych wyników i linków, ale także odpowiedzi na kierowane pytania.

Idealnym przykładem wyników semantycznych jest prezentacja definicji danego hasła. Definicja pojawia się powyżej wyników organicznych, wskazując w skrócie na wyszukiwane pojęcie przez internautę.

Za przykład można również przyjąć dane pomagające w  wyszukiwaniu połączeń podróżniczych. Wpisanie zapytania typu np. samolot Kraków Barcelona pozwala uzyskać natychmiastowe, przykładowe połączenia. Są one wyświetlane wraz z czasem przelotu oraz ceną. Adekwatnie do połączeń samolotowych można także odszukać interesujące połączenia podróży pociągiem.

Wyniki semantyczne posiadają swoje odzwierciedlenie również w przypadku repertuaru kin. W ich przypadku Google wyświetla określone godziny emisji nowych filmów w znajdujących się w okolicy kinach.

Warto również przybliżyć  informacje na temat efektu wyszukiwania semantycznego, jakim  jest graf wiedzy.  Pierwotnie zadebiutował on w wersji anglojęzycznej. Jego celem jest wskazanie użytkownikowi przez wyszukiwarkę Google dodatkowych informacji o wyszukiwanym obiekcie. Podsumowanie informacji wskazywanych przez wyszukiwarkę na dany temat jest wyświetlane w boksie z prawej strony od wyników wyszukiwania i zawiera linki do powiązanych informacji na dany temat. Należałoby zauważyć, że graf wiedzy jest dostępny zarówno na komputerach, tabletach, jak i na smartfonach.