button

Google Shopping - sposób na zwiększenie zainteresowanie sprzedażą

        Przy nieustannie rosnącej konkurencyjności na rynku e-commerce dużym wsparciem dla sklepów internetowych może być wykorzystanie rozwiązań stworzonych przez Google.


        Niezmiernie przydatny okazuje się Google Shopping. Każdy z użytkowników przeglądarki zapewne nieraz spotkał się z charakterystycznym właśnie dla Google Shoppingu wyświetlaniem informacji o produktach. Z punktu widzenia klientów ważne jest, aby wyświetlone informacje o produkcie były zgodne z tym, co jest dostępne w sklepie internetowym. Dlatego tak ważne staje się zintegrowanie danych z systemem wspomagającym zakupy Google.

        Istotne jest, aby wszelkie informacje dotyczące danego produktu były zgodne ze stanem rzeczywistym. Aby cena produktów, jak również ich dostępność odzwieciedlały prawdziwą sytuację.

Zakupy online2

        Wszelkie informacje o produkcie znajduja się na koncie Google merchant Center. Zaleca sie wgrywanie nowego pliku raz dziennie,a  ja wiadome jest, dla niektórych sklepów taka częstotliwość nie jest wystarczająca. Takie rozwiązanie może być dla niektórych sklepów uciążliwie. W tymże momencie kluczowe staje sie znalezienie przez sprzedawce odpowiedniego rozwiązania, aby zapobiec przekazywaniu klientom niepoprawnych informacji.

        Występuja dwie metody umozliwiające unikniecia tejże niekorzytsnej sytuacji: aktualizacja danych przez Google Content API for Shoppingo oraz metoda opierająca sie na mikrodanych.

        Google Content API for Shopping umozliwia aktualizacji produktów umieszczonych w Merchant Center. Zaleta jest brak konieczności aktualizacji całego feeda. Jednakże tutaj przydaje się współpraca z informatykami, na którą nie zawsze stać właścicieli sklepów.

        Z kolei mikrodane wymagają zaimplementowania jedynie na początku. Jako dane strukturalne są one dodane do kodu źródłowego strony. Google zaciąga aktualne dane bezpośrednio z kodu, publikując zawsze aktualne informacje związane z dostępnością i cenami oferowanych produktów.

        Wybór metody jest uzależniona od aktualnych potrzeb sprzedawcy. To właśnie on decyduje, która metoda sprosta najlepiej  jego wymaganiom,a  tym samym pryniesie oczekiwane rezultaty.