button

Jak bardzo SEO lokalne jest ważne dla Twojej firmy?

W obecnych czasach klienci najpierw wyszukują interesujący ich produkt, później szukają miejsca, gdzie mogą go kupić, porównują ceny i sprawdzają lokalizację sklepu a na końcu dokonują zakupu. Zazwyczaj w sklepie najbliższym ich miejscu zamieszkania.
W celu zainteresowania lokalnych klientów produktami konieczne staje się zoptymalizowanie strony firmy pod kątem lokalności. Jest to krok, który znacząco wpływa na zwiększenie sprzedaży.


Mapa

Lokalne SEO jeszcze długo będzie ważne dla firm dlatego, że:

Pozwala na doskonałą ekspozycję firmy w skali lokalnej

Coraz częściej klient wyrusza na zakupy uzbrojony w smartfon z dostępem do Internetu. Wpisuje w przeglądarce nazwę interesującego go produktu, a Google wskazuje mu najbliższe firmy/sklepy w których może zrobić zakupy. Jeśli robot wyszukiwarki nie będzie wiedział o istnieniu firmy, to nie doprowadzi on firmy klientów. I tutaj właśnie z pomocą przychodzi SEO lokalne. To potężne narzędzie, szczególnie dla niewielkich przedsiębiorstw, które dopiero próbują zaistnieć na rynku.
Doskonałym wsparciem dla lokalnego SEO jest dodanie adresu i informacji o swojej firmie do serwisu PKT.pl i ZUMI. Wizytówka tam umieszczona będzie cenną wskazówką dla przyszłych klientów. Dobrym pomysłem jest również ogłaszanie/reklamowanie się w lokalnych mediach i serwisach internetowych. Będzie to miało pozytywny wpływ na pozycję przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania.

 

Link Building i Google

Bardzo ważnym elementem lokalnego SEO jest nawiązywanie współpracy między lokalnymi firmami i instytucjami. Wzajemne promowanie się, udostępnianie treści zaprzyjaźnionych przedsiębiorstw na swoich stronach internetowych i odwrotnie, ma olbrzymi wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach.
Współpraca z lokalnymi blogerami, organizowanie imprez, wspieranie ciekawych projektów bardzo mocno wspomaga przyszłe zwiększenie sprzedaży i pozytywnie wpływa na wizerunek firmy.
Jedną z najważniejszych rzeczy w SEO lokalnym jest stworzenie wizytówki w Google Mój Biznes. Należy jednak pamiętać, że profil firmy powinien być wypełniony bardzo dokładnie, a każdy detal powinien być solidnie dopracowany. Dołączone do wizytówki zdjęcia i filmy powinny być dobrane bardzo starannie i wysokiej jakości. Im lepiej to będzie zrobione, tym większe jest prawdopodobieństwo, że adres firmy pojawi się na pierwsze stronie wyszukiwarki Google. A to gwarancja dużej liczby potencjalnych klientów.
Coraz bardziej istotnym elementem, który biorą pod uwagę klienci przeszukujący Internet są opinie o firmie. Im jest ich więcej, im są one lepsze tym więcej klientów decyduje się na przejście na stronę firmy, a później na dokonanie zakupów. Należy dbać, a nawet zabiegać o to, żeby klienci dodawali opinie o firmie. To gwarancja sukcesu i fundament zaufania.

 

Urządzenia mobilne - kierunek przyszłości

Coraz częściej użytkownicy internetu decydują się na korzystanie ze smartfonów i tabletów, rezygnując jednocześnie z komputerów stacjonarnych. Za pomocą smartfona istnieje możliwość przeglądania informacji udostępnionych w internecie w pociągu, w tramwaju, czekając na autobus czy stojąc w korku. Dlatego dopasowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych i pozycjonowanie strony ze wskazaniem lokalizacji biura jest bardzo ważne. Klienci bardzo często wyszukują interesujące ich frazy w powiązaniu z konkretną lokalizacją, bo chcą np. w drodze z pracy do domu zrobić zakupy. W obecnych czasach SEO lokalne staje się koniecznością a nie alternatywą.

 

Strona internetowa - okno na świat

Bardzo często klienci trafiają najpierw na stronę firmy, a dopiero później do biura. Jeśli przedsiębiorstwo będzie miało niskiej jakości stronę internetową, która będzie nieczytelna, bez ciekawej i inspirującej treści to część przyszłych klientów zakończy współpracę już na stronie firmy. Przeglądając jej zawartość wyrobią sobie negatywną opinie na temat firmy i nie skorzystają z proponowanych usług.
Strona internetowa przedsiębiorstwa powinna być podstawą i fundamentem, na którym będzie opierać się wiarygodność i zaufanie  klientów. Powinna ona być wysokiej jakości, zoptymalizowana pod kątem lokalnego SEO i pełna ciekawych, wartościowych i prawdziwych informacji. Tylko wtedy firme uznaje się za się wiarygodną. Często aktualizowana, wsparta przez media społecznościowe strona internetowa będzie gwarancją wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Mobilność = zysk

Według ostatnio przeprowadzonych badań, 78% lokalnych wyszukiwań za pomocą urządzeń mobilnych i 61% wyszukiwań za pomocą laptopów zakończyła się zakupami bądź skorzystaniem z usług w siedzibie firmy. To potencjał, którego nie można zignorować.
Należy pamiętać, że mobilne wyniki wyszukiwania w bardzo dużej części są uzależnione od lokalizacji. To mobilny drogowskaz, który wskazuje precyzyjnie adres przedsiębiorstwa, zwiększa ruch na stronie firmowej i sprzedaż. Co więcej, zadowolony klient, który bez problemu znajdzie firmę w Internecie z pewnością powróci i poleci usługi swoim znajomym. Optymalizacja SEO to podstawowy zabieg, bez którego funkcjonowanie firmy we współczesnym świecie jest mocno utrudnione.