button

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Sklepy internetowe od dawna konkurują ze stacjonarnymi. Co więcej, ten rodzaj handlu nieustannie się rozwija i sukcesywne poszerza grono odbiorców oraz klientów. Z jednej strony sprzedawane produktów taką drogą jest o wiele łatwiejsze - a z drugiej trudniejsze, gdyż wzrasta konkurencja.


Wymusza to większe starania o klienta - co wymusza na firmach stale monitorowanie działań i wprowadzanie coraz to nowszych rozwiązań. Konieczne staje się zwiększanie konkurencyjności swoich cen, jakości usług oraz dbać o strategię marketingową.


Jak więc prowadzić sklep internetowy? Jak sprzedawać - by sprzedawać naprawdę skutecznie?


Krok pierwszy. Dbaj o swoją stronę internetową. Pilnuj, czy aby wciąż działa prawidłowo, czy informacje na niej zawarte są aktualne. Co więcej - regularnie sprawdzaj jej statystyki, częstotliwość odwiedzin. Uważnie traktuj komentarze czytelników. Te wszystkie dane mogą stanowić ważne źródło informacji i skierować naszą uwagę na to, w jakim kierunku powinniśmy się rozwijać, jakie popełniamy błędy. 


Krok drugi - zdjęcie działa cuda. Starannie dobieraj zdjęcia prezentowanych produktów, a jeśli to możliwe, nie ograniczaj się do jednej fotografii. Prezentuj produkt z wielu stron, uwzględniaj detale, niuanse kolorystyczne, fakturę. Spraw, by klient Twojego sklepu poczuł się niemal tak, jakby widział produkt na żywo. By poczuł, że dokładnie wie, co kupuje - właśnie tak buduje się zaufanie. To, czego nie możesz oddać na zdjęciu - zawrzyj w szczegółowym opisie produktu. Jeśli produkt jest używany, powystawowy, czy z jakiegokolwiek innego powodu posiada jakieś niedoskonałości, uszkodzenia - uwzględnij to w opisie i wyjaśnij przyczyny. Wymiary, waga, wszelkie możliwe do określenia parametry - to także powinno się tu znaleźć.

 



Krok trzeci - ceny i formy dostawy. Klient lubi mieć wybór. Zaoferuj więc klientowi możliwie jak największy wybór form dostawy produktu. By mógł wybrać taki, który będzie dla niego jak najbardziej korzystny - pod różnym względem: czasu, ceny, itd. Kieruj się prawdziwymi cenami firm kurierskich. Bądź uczciwy. Zachęcaj też klientów do większych zakupów oferując za to dostawę gratis.

 

Krok czwarty - gwarancje, reklamacje, ubezpieczenia i możliwość zwrotu. Choć prawo do zwrotu produktów i to bez określonej przyczyny jest ogólne, podkreśl w regulaminie, że w Twoim sklepie też jest to możliwe i łatwe. Zadbaj o to, by produkty - o ile to możliwe - posiadały gwarancje i wyraźnie poinformuj o tym, jakie warunki będzie musiał spełnić klient, by z gwarancji skorzystać. Jakie obowiązują go daty, jakie dokumenty - paragon a może kartę gwarancyjną. Nie ukrywaj tych informacji - niech klient poczuje się pewnie. Niech regulamin sklepu będzie łatwo dostępny, klarowny, czytelny. Niech wzbudza zaufanie.