button

Jaki jest najodpowiedniejszy moment promocji sklepu online?

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się kiedy jest najlepszy czas aby zainwestować w jego promocję.

Głównymi czynnikami które wpływającymi na zwiększenie zainteresowania zakupami w sieci są: pora roku, jak również obchodzone święta np. Dzień Matki, Walentynki, Dzień Kobiet itp.


Nietrudno zauważyć, że pory roku posiadają wpływ na zachowania konsumentów. Nie bez powodu sprzedaż okularów przeciwsłonecznych wzrasta latem. Z tego samego powodu zainteresowanie zakupem butów zimowych pojawia się podczas chłodniejszych miesięcy.

Podobna sytuacja występuje w otoczeniu świąt okolicznościowych, kiedy to klienci ze znacznie większym zainteresowaniem odwiedzają sklepy internetowe w celu zakupu prezentu dla bliskich sercu, osób.

Wyżej wskazane czynniki bardzo często wskazują właściwy moment promocji sklepu online. Ta powtarzalność zachowań klientów daje zielone światło właścicielom sklepów w związku z odpowiednim momentem rozpoczęcia działań promocyjnych.

W tym celu bardzo ważne jest stale analizowanie swojego sklepu internetowego za pomocą dostępnego narzędzia Google Analytics. To właśnie na jego podstawie istnieje możliwość uzyskania najistotniejszych wniosków. Obserwacje pomagają w doborze najlepszego momentu reklamy sklepu.

Bardzo ważne jest również dobieranie odpowiednich słów kluczowych. Powinny one znaleźć się w wartościowych tekstach na stronie sklepu, jak również powinny mieć one swoje miejsce podczas prowadzonych działań marketingowych. Ich rola jest dla serwisu kluczowa, warto więc o nich pamiętać i dobierać je najprecyzyjniej do posiadanego asortymentu. Tutaj również pomocnym może okazać się Google Analytics, który to zaproponuje garść popularnych słów, za pomocą których użytkownicy trafiają na stronę sklepu.

Święta okolicznościowe czy konkretne pory roku mogą być świetnymi okazjami do tego, by umożliwić znaczące zwiększenie zainteresowania sklepem internetowym. Oczywiście, warto mieć na uwadze, że podstawą sukcesu jest zaspokojenie potrzeb związanych z dostępnością tych produktów, na które jest aktualnie zapotrzebowanie wśród klientów.