button

Kilka prawd na temat SEO

        Specjaliści SEO informują, iż zasady funkcjonowania pozycjonowania stale ulegaja zmianom. Jednakże są pewne prawdy które pozostają niezmienne od dawna i nic nie zapowiada sie, aby miały one zmienic się w najbliższym czasie.


        Obecnie algorytmy przeglądarki Google są na tyle skomplikowane, że potrafią już rozpoznawać treści nawet po pojedynczych słowach. Dlatego stara zasada, według której należało umieścić jak najwięcej fraz kluczowych na jednej stronie, obecnie się nie sprawdza. Podobnie zostało ocenione linkowanie - Google doskonale rozpoznaje linki wartościowe od tych zakupionych czy takich, do których masowo przekierowywały specjalne programy.

seo2

        Jakie zatem powinny być strony aby były wysoko ocenione przez algorytm Google?  Bez zmian korzystnie oceniane są strony charakteryzujące się unikalną i wartościową treścią. Era stron, na których nie znajdowało się zbyt wiele contentu za wyjątkiem kilku fraz kluczowych czy linków do innych stron, właśnie się zakończyła. Co więcej kluczowe jest równiez uwzględnienie na stronie grafiki oraz filmów wideo.

 

Links

        Dzięki kolejnym, regularnie wdrażanym algorytmom, Google rozprawił się z nienaturalnym linkowaniem. Dotyczy to także stron, które zostały zamieszczone jako linki jedynie w stopkach wpisów na forach internetowych. Jakość zewnętrznych odnośników ma bardzo duży wpływ na rangę danej strony. Obecnie nienaturalne linki są bezproblemowo rozpoznawane, w porównaniu do cennych linków.

        Na koniec warto równiez uwzględnić mobilną wersja strony - strony bez dopasowania do tabletów czy smartfonów są zdecydowanie gorzej postrzegane przez internautów, a co więcej są trudniej pozycjonowane.