button

Konto firmowe na Instagramie – korzyści jego zastosowania.

Jeśli prowadzisz firmę i zależy Ci na stałym pozyskiwaniu nowych klientów i zbudowaniu partnerskich relacji z dotychczasowymi klientami, kluczowe jest stworzeniem oraz prowadzenie profili firmowych w mediach społecznościowych. Wśród nich coraz większą popularność zyskuje Instagram.


W poniższym artykule przedstawione zostaną najważniejsze informacje na temat funkcjonalności oraz korzyści zastosowania Instagrama w ramach prowadzenia działań marketingowych dla firmy.

Instagram jest kanałem społecznościowym, skupiającym się na udostępnianiu różnorodnych treści wizualnych, począwszy od grafik czy zdjęć, aż po krótkie filmy. Posiadania konta firmowego w tym portalu może przynieść wiele korzyści firmie z uwagi na możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Prowadzenie konta firmowego na Instagramie może być wykorzystane np.  w sytuacji prowadzenia sklepu internetowego czy stacjonarnych działalności z wielu branż.

Posiadanie firmowego konta na Instagramie wiąże się z wieloma korzyściami. Należą do nich m.in.

- możliwość uzyskania dostępu do statystyk, a wśród nich informacji na temat wyświetleń czy najpopularniejszych postów

- możliwość generowania postów reklamowych

Konto firmowe na Instagramie pozwala na dotarcie z konkretnym przekazem do klienta. Jego zastosowanie umożlwiia klientom zapoznanie się z nowościami dostępnymi w sklepie czy informacjami o konkretnych produktach bądź usługach. Klient ma możliwość obejrzenia produktów czy zapoznania się z nowym asortymentem.

 

Rozpoczęcie korzystania z firmowego konta na Instagramie jest możliwe na dwa sposoby:

1. Przełączenie posiadanego konta prywatnego na firmowe (przełączenie konta następuje bez utraty dotychczasowych udostępnianych treści)

2. Założenie nowego konta i jego przełączenie na profil firmowy (przełączanie profilu na firmowy jest możliwe w momencie przekazania kilku dodatkowych informacji pod postacią m.in. podania, a zarazem podpięcia do konta fanpage’a na Facebooku)

 

Warto również wiedzieć, iż w przypadku stosowania konta firmowego na Instagramie, zawsze istnieje możliwość jego przywrócenia na profil prywatny.

 

Media społecznościową stają się coraz to popularniejszą formą reklamy i kontaktu z klientami. W ramach prowadzenia działalności polecane jest  ich stosowanie w celu poszerzenia grona klientów.