button

Marketing internetowy - podstawowe pojęcia, które powinieneś znać cz. 2

        Pozycjonowanie strony to szereg działań, które mogą zapewnić dobre miejsce w rankingu wyszukiwarki. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na frazy kluczowe, z jakimi strona ma być związana. To głównie dzięki nim witrynę odwiedzają internauci, którzy są zainteresowani konkretnym tematem.


        Wybierając słowa kluczowe, warto postawić się w sytuacji użytkownika i zastanowić, jakie wyrazy wpisałby w wyszukiwarkę. Należy przy tym uwzględnić popularność fraz, jak również ich dopasowanie do odbiorcy. Im bardziej precyzyjnie dobierze się frazy, tym lepszy będzie efekt. Oczywiście tylko wtedy, gdy rozmieści się je właściwie w treści, nie przesadzając z częstotliwością ich występowania.

Strona

        Sposobem na zwiększenie popularności strony wśród internautów jest link building. Działanie to polega na tworzeniu sieci witryn, tak zwanych zapleczy, z których odnośniki, czyli właśnie linki, prowadzą do docelowej strony. Odpowiednia strategia także przyczynia się do podniesienia pozycji strony w wyszukiwarkach. By linki były skuteczne, muszą być wartościowe, czyli pochodzić ze stron o pokrewnej tematyce, które są wysoko oceniane przez roboty wyszukiwarki.

Panda google

        Natomiast algorytmy Google, czyli szereg wzorów według jakich strona jest oceniana, cały czas się rozwijają. Ostatnie zmiany, czyli Pingwin i Panda, mają za zadanie promować wartościowe serwisy. Treść i użyteczność strony dla internautów są więc obecnie głównymi czynnikami, jakie mają wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce.