button

Przyszłość polskiego content marketingu

     Badania zrealizowane przez polską sekcję FCP Barometr wskazały na rosnące znaczenie tego elementu marketingu mix.


     Z jednej strony wzrasta zapotrzebowanie na zaangażowanie konsumentów i przełożenie publikowanych historii na sprzedaż, z drugiej - wzrasta ilość konkursów i eventów, w których mogą się wykazać twórcy takiego marketingu. Brakuje jednak miernika, który pozwoliłby w sposób jednoznaczny wycenić potencjał poszczególnych akcji marketingowych.

     Dla większości marketing w ujęciu content to media społecznościowe, a skoro one, to najlepszymi realizatorami takich kampanii będą dziennikarze internetowi. To właśnie na nich spada bardzo często odpowiedzialność za kreowanie treści, przy czym zleceniodawcom zależy najczęściej jedynie na jak najszybszym przełożeniu historii czy opublikowanych materiałów bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży produktów.

Content

     Tymczasem strategia komunikacji marki powinna uwzględniać także coś jeszcze. W mix marketingu ważny staje się także wizerunek marki, jaki jest budowany w Internecie poprzez różnego rodzaju publikowane teksty. Wciągająca historia powinna doprowadzić do samoistnego rozprzestrzeniania się komunikatu, powinna wzbudzać zainteresowanie, a jej popularność powinna się również przekładać na sprzedaż. Bez tego kluczowego elementu nawet najlepsze treści, opublikowane na różnych stronach internetowych, będą jedynie miały dobrą kliknalność. Klient tymczasem oczekuje efektów sprzedażowych, zaś popularność opłaconego przez niego tekstu nie zawsze jest dla niego priorytetem.