button

Rosnące znaczenie potrzeby dostępności e-sklepów na mobilnych platformach.

    W świecie, w którym internauci coraz chętniej i coraz częściej korzystają z mobilnego internetu, oczywiste się staje, że e-commerce musi zostać uzupełniony o rozwiązania stworzone na urządzenia mobilne.


    Właściciele sklepów internetowych do wyboru mają trzy rozwiązania: ich sklep może działać jako sklep wykorzystujący aplikacje mobilne, może być rozbudowany o mobilną wersję systemu lub też wykorzysta Responsive Web Design.

    O wyborze rozwiązania powinny zadecydować względy praktyczne - przy dużej ilości wejść sprawdzą się rozwiązania RWD, w których każdy z użytkowników będzie mógł skorzystać ze sklepu, dopasowanego do wielkości jego urządzenia mobilnego.

Mobile1

    Równie dobrym rozwiązaniem może być wersja mobilna sklepu, która będzie ograniczona o kilka funkcjonalności w porównaniu z wersją przeznaczoną do korzystania na komputerach stacjonarnych, zaś aplikację należy traktować jedynie w kategorii dodatkowego rozwiązania dedykowanego do obsługi sklepu.

    Należy jednak pamiętać, że o ile wersja mobile sklepu będzie miała ograniczoną funkcjonalność, o tyle RWD daje możliwość korzystania ze wszystkich rozwiązań, co jednak ma wpływ na czas ładowania całej strony internetowej.