button

Słownik pojęć marketingowych – cz. 2.

Zapraszamy Was do dalszej lektury i zapoznania się z najpopularniejszymi pojęciami w zakresie marketingu internetowego:


Optymalizacja strony – usprawnienie strony, mające na celu ujęcie niezbędnych fragmentów kodu, pomoc w poruszaniu się po witrynie, jak równiez indeksowanie wszystkich podstron witryny. Optymalizację strony można podzielić na optymalizację kodu, grafik oraz treści.

Page Rank - algorytm stworzony przez Google, który umozliwia oznaczenie "ważność" strony pod kątem wyników wyszukiwania. Page Rank określa jakość treści strony na podstawie ilości, a także jakości linków do niej kierujących.

Pozycjonowanie - proces mający na celu uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla wcześniej ustalonych slow kluczowych. Wpływ na pozycjonowanie posiadaja m.in. unikalne treści na stronie oraz zdobywanie unikalnych linkow.

 

Reklama kontekstowa – forma reklamy opierajaca się na dopasowaniu swojej treści do treści na  stronie, gdzie zostaje wyswietlona.

Remarketing – rodzaj kampanii w ramach programu reklamowego Google AdWords, który umożliwia wyświetlanie reklam tym osobom, które wcześniej odwiedziły strone internetowa.

RWD - technika tworzenia strony www, majaca na celu dostosowanie jej wyglądu i układu do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany np. komputera, smartfona czy tabletu.

Słowa kluczowe – fundament skutecznego pozycjonowania danego serwisu internetowego. Ich odpowiedni dobór jest istotnym elementem budowy kampanii działań pozycjonowania, jak równiez optymalizacji strony internetowej. Słowa kluczowe są wpisywane przez internautow w wyszukiwarce w celu wyszukania interesujących ich informacji.

Social Media Marketing – działania mające na celu zdobycie uwagi oraz generowanie ruchu poprzez wykorzystanie różnych funkcjonujących serwisow społecznościowych. Do najpopularniejszych narzędzi naleza; Facebook, Twitter, YouTube.

Wyniki organiczne – naturalne wyniki wyszukiwania w przeglądarce niw obejmujące wyników płatnych, a wiec linków sponsorowanych.

Zakupy Google - dedykowana usługa służąca do wyszukiwania produktów w wynikach Google. Jest ona zarządzana poprzez kampanie w Google AdWords.