button

Facebook vs Google +

Od wielu lat w mediach społecznościowych rządzi Facebook.


Ponad 1 miliard użytkowników, możliwość polubienia wybranych treści oraz dzielenia się nimi sprawia, że nawet wyszukiwarki oznaczają taki kontent jako wartościowy. Jednak w perspektywie kilku najbliższych lat to Google+ ma szansę stać się najważniejszym serwisem społecznościowym.


Media społecznościowe dla wielu marek to miejsce, w których muszą się pojawić. Wystarczy porównanie użytkowników pod względem płci, aby się zorientować, gdzie skierować swoje działania reklamowe. Na Fb 58% użytkowników to kobiety, z kolei G+ to medium mężczyzn, którzy stanowią tam prawie 70% populację. Różny jest także czas spędzany na profilach - 7 minut w miesiącu spędzone na G+ nie może się chwilowo równać 6 godzinom na Fb.

Face vs Goog

Sami użytkownicy odnoszą czasem wrażenie, że reklama w internecie przeniosła się na profile na Fb, z kolei na G+ reklam prawie nie ma. A jednak przyszłość internetowa należy właśnie do medium Google'a. To aktywność na G+ ma wpływ na wyniki wyszukiwania, to G+ daje możliwość integrowania treści z YouTube'a czy Google Maps. Jeśli dodać do tego fakt, że najważniejszy system operacyjny na urządzenia mobilne, czyli Android, również należy do Google'a, można się spodziewać jeszcze większej dynamiki w zakresie wzrostu ilości użytkowników G+.