button

Kierowanie demograficzne Google AdWords

Dobrym sposobem na dotarcie do określonych klientów jest kierowanie demograficzne Google AdWords, które pozwoli na: dotarcie do właściwych odbiorców, dostosowanie reklam czy stawek. 


Aby mieć możliwość określenia odbiorcy, do którego chcemy zaadresować reklamę, należy spersonalizować jej przekaz. W usłudze Google AdWords, występuje wariant kierowania demograficznego. 

 

Określenie odbiorcy

Przez usługę kierowania demograficznego możliwe jest udostępnienie nadania reklamy do wybranych kategorii demograficznych, tam gdzie istnieje możliwość jej skuteczności. Ustalane grupy demograficzne można określać między innymi według wieku lub płci. 

kierowanie demograficzne

 

Kierowanie reklamą

W zależności od profilu działalności firmy, reklama powinna być kierowana do konkretnych odbiorców. Prowadząc warsztat samochodowy, czy sprzedając opony lub inne części i akcesoria samochodowe, reklamę należy skierować w głównej mierze do mężczyzn. Sprzedając akcesoria i zabawki dla dzieci, reklama powinna być nastawiona natomiast głównie na kobiety. Google AdWords daje możliwość ustalenia również przedziału wiekowego. Dzięki wyróżnieniu kryteriów reklamy, poprzez udostępnianie ich zwłaszcza swojej ustalonej grupie docelowej oraz wykluczenie kategorii, które do naszej reklamy nie pasują, zwiększamy szansę sprzedaży swoich produktów. 

Kierowanie demograficzne

 

Korzyści z kierowania demograficznego

Plusem korzystania z kierowania demograficznego w Google AdWords jest wyodrębnianie przekazu reklamy. Na pewno każdy woli otrzymywać przekaz, który jest odpowiednio do nas spersonalizowany. To znacznie skraca proces zakupów oraz eliminuje wyświetlanie niepotrzebnych reklam w wyszukiwarkach. Kolejną korzyścią jest dotarcie do odpowiednich odbiorców, poprzez eliminowanie niezainteresowanych klientów. Pożyteczne w kierowaniu reklam jest również możliwość dostosowania reklam i stawek.