button

Okrojona wersja wyszukiwania

Okrojona wersja wyszukiwania - Google wprowadza zmiany?


     Jeżeli niebawem będziesz wyszukiwać w Google jakieś brandy lub marki i zamiast standardowych 10 wyświetlanych pozycji, pojawi się 7, oznacza to, że padłeś "ofiarą" testów Googla polegających na zmniejszeniu liczby wyświetlanych pozycji.

     Jest to zmiana dopiero w fazie przygotowań, jednak już w wielu przypadkach możemy spotkać się z 7 rezultatami. Według danych około 20% wyników wyszukiwań prezentuje się w wersji okrojonowej. Póki co 7 pozycji pojawia się głównie w bardzo ścisłych i dokładnych dopasowaniach rezultatu do zapytania w Google. W większości innych przypadków nadal pojawia się 10 pozycji. jednak jest to dopiero początek testów, więc wiele może się jeszcze zmienić. Zmiany jakie są widocznie od razu, to najbardziej trafny rezultat - pierwszy, jeżeli zawiera nazwę brandu lub marki, posiada bardziej rozbudowane linki do podstron (site-linki), i dlatego właśnie Google zmniejszyło stronę wynikową o mniej dokładne pozycje.

     Na chwilę obecną nie ma żadnych oficjalnych informacji na temat wprowadzanych zmian. Możemy jedynie przypuszczać, że chodzi o wyszczególnienie konkretnych wyników i unikanie przypadkowych wyszukań. Może to pomóc konkretnie wyszukiwanej marce. Niestety nie mamy wpływu na to czy nasza strona pojawi się w 7 czy 10 wynikowym wyszukaniu. Nie są to jeszcze opcje ostateczne, nowy projekt czeka zapewne wiele zmian. Pozostaje więc czekać na jakiekolwiek informacje w tym temacie.

Wyszukiwarka