button

Reklama adwokatów i radców prawnych w sieci. Co można, a czego nie wolno robić.

Reklama w internecie w obecnych czasach jest zjawiskiem powszechnie znanym. Jednakże, nie wszyscy mogą sobie pozwolić na korzystanie z niej bez żadnych ograniczeń. Za przykład mogą posłużyć prawnicy, którzy nadal posiadają pewne ograniczenia. Naruszenie obowiązujących zasad reklamy może wiązać się z negatywnymi skutkami, nie wyłączając przy tym odpowiedzialności prawnej.


Często zdarza się, że samo funkcjonowanie strony w sieci, nie wystarczy aby cieszyć się odpowiednią ilością nowych klientów zainteresowanych współpracą. W dobie internetu, promowanie firmy w sieci jest czymś naturalnym i codziennie stosowanym. Ale jak się okazuje, nie dla wszystkich. W Polsce dla określonych zawodów występuje ograniczenie reklamowania, a czasem zdarza się, że jest ono wręcz niemożliwe, co jednocześnie wpływa na zmniejszenie efektywności działań. Skutkuje to tym, że klienci zainteresowani uzyskanie konkretnej usługi nie mają możliwości znalezienia w sieci tego czego w danym momencie potrzebują.

Rynek usług prawniczych staje się coraz popularniejszy. Z roku na rok liczba osób wykonujących zawody prawnicze wzrasta, przy jednoczesnym wzroście zainteresowania wśród klientów, poszukujących profesjonalnego wsparcia. Jednakże, w tym właśnie przypadku utrudnione zadanie pozyskania nowych klientów posiadają adwokaci i radcowie prawni.

Kwestie dotyczące reklamy tych zawodów zostały uregulowane  w Kodeksie Etyki Radcy Prawnego oraz Kodeksie Etyki Adwokackiej. W przypadku działań adwokatów, kodeks zakazuje im stosowania jakiejkolwiek reklamy. Przepisy dotyczące radców prawnych są odrobinę mniej rygorystyczne i nie zawierają tego rodzaju zakazu. Jednakże w praktyce, również w ich przypadku reklama nie jest stosowana.

Wykonywane powyżej zawody rządzą się odmiennymi prawami pozyskania klientów. W ich przypadku samopromocja sprowadza się jedynie do możliwości poinformowania o prowadzonej działalności. Należy jednak pamiętać, aby informowanie to nie stanowiło bezpośredniej propozycji współpracy i zainteresowania swoimi usługami docelowej grupy odbiorców.

Warto zauważyć, że wśród wyżej wymienionych zawodów dość popularne są profesjonalne strony internetowe zawierające często prowadzony blog, czy zakładkę, posiadającą bieżące aktualności. To wszystko z uwagi na to, że content marketing jest dozwolony, co sprawia, że jest on coraz bardziej doceniany wśród adwokatów czy radców. Co więcej, wiadome jest, że unikalny tekst jest bardzo doceniany przez roboty Google, co wpływa na podniesienie jakości danego serwisu internetowego.

                Profesjonalna, dostosowana do urządzeń mobilnych strona internetowa z odpowiednią zawartością wartościowego contentu to pierwszy krok w drodze do sukcesu. Warto o tym pamiętać, nawet jeśli dalsze działania reklamy nie są możliwe.