button

Śledzenie trendów poprzez eyetracking

W obecnych czasach osoby odpowiedzialne za marketing i promocję poszukują nowych rozwiązań, aby lepiej poznać zwyczaje klientów.


Dlatego na rynku pojawił się eyetracking, który upowszechnił się najbardziej przy pomiarach użyteczności wybranych serwisów internetowych.

Badanie z wykorzystaniem specjalnej kamery wykorzystywane jest do śledzenia wzroku użytkowników na poziomie świadomym i nieświadomym, co pozwala na rozpoznanie zainteresowania odbiorcy konkretnymi rozwiązaniami, zastosowanymi w reklamie, budowie serwisu internetowego, ale również w markecie w trakcie robienia zakupów.

Eye-tracking

Przeprowadzenie takich badań ma na pewno wpływ na podniesienia poziomu zadowolenia klienta, bowiem stworzona w oparciu o ruch gałki reklama skupia się jedynie na elementach ważnych dla odbiorcy, a rozmieszczenie produktów w markecie jest zgodne ze zwyczajami konsumentów.

Trajektoria ruchu gałki ocznej, badana w przypadku stron internetowych z wykorzystaniem specjalnego sprzętu, pomaga w eliminacji obiektów, które jedynie rozpraszają uwagę odbiorcy, pomagając jednocześnie we właściwym rozmieszczeniu modułów czy banerów reklamowych. Badanie użyteczności strony internetowej z wykorzystaniem ruchu gałki ocznej pomaga również w ergonomicznej budowie serwisu, zgodnej z oczekiwaniami użytkowników.