button

Zastosowanie Google Analytics w SEO

    Pozycjonowanie stron (inaczej SEO- z ang. Search engine optimization) zaczęło się wraz z rozwojem wyszukiwarek internetowych.


    Początkowo opierało się na słowach kluczowych, ale obecnie wykorzystuje się różne algorytmy oraz analizy, przez co pozycjonowanie stało się trudną sztuką. W marketingu internetowym nadal ważne jest odpowiednie pozycjonowanie strony, dostępne są też różne, specjalistyczne narzędzia, które mogą ułatwić pozycjonowanie.

    Google Analytics jest jednym z narzędzi internetowych, które analizują statystyki stron. Dzięki GA można znaleźć najpopularniejsze frazy, które zapewnią częste odwiedziny na stronie. Narzędzie to umożliwi Nam również dzięki raportom stron odsyłających w jakim serwisie został umieszczony link o naszej stronie.

    Google Analytics posiada również inne przydatne raporty, między innymi sprawdzające szybkość witryny (jest to jeden z czynników wpływających na pozycjonowanie), znajdziemy tu także podpowiedzi, co zrobić by tą szybkość poprawić.

Lupa1

    GA umożliwia szybką reakcję na zmniejszenie ruchu na stronie, dzięki możliwości ustawienia powiadomień o znaczącym spadku odwiedzin na stronie z wyszukiwarki. Dzięki możliwości sprawdzenia statusu pozycjonowania, każdy ma sposobność poprawienia widoczności w wyszukiwarce Google.