button

Zmiany zachowań konsumentów.

      Badania, w których analizowany zostaje dostęp do łączy internetowych, są niezwykle przydatne między innymi we wszelkich analizach związanych z e-commerce czy też dostępem do informacji.


      Cyfrowa rewolucja przełomu XX i XXI wieku, której najważniejszymi czynnikami były rozwój i dostęp do internetu sprawiła, że sieć jawiła się nie tylko jako miejsce poszukiwania informacji, ale także określana była jako przestrzeń nawiązywania kontaktów interpersonalnych. Znacznie także wzrosła rola handlu internetowego i wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych.

      Przez pierwsze lata korzystanie z tych możliwości było ograniczone. Przełom, kolejny, nastąpił wraz z rozpowszechnieniem Internetu na urządzeniach przenośnych. Zaczęło się od laptopów, a z czasem okazało się, że obecnie aż 61% Europejczyków regularnie korzysta ze smartfonu. Smartfon wraz ze swoją poręcznością oraz ograniczeniami wpłynął na zmiany w e-handlu. Dlatego aktualnie coraz więcej sklepów online dostosowuje wygląd strony specjalnie z myślą o nowych użytkownikach, wiedząc, że to doskonały sposób, aby wzrosła sprzedaż internetowa. Podobnie postępują właściciele portali czy firmy oferujące skrzynki pocztowe.Jak się okazuje smartfony wraz z tabletami są ogromną siłą.

Media

      Coraz powszechniejszy dostęp do szybszego Internetu spowodował także zmiany w zwyczajach telewidzów. Ulubiony program można już obejrzeć nie tylko w domu, lecz również podczas powrotu z pracy czy na pikniku. Tutaj także warto przyjrzeć się, jaki wpływ na zmianę konsumentów ma narodowość. Jak się okazuje, najwieksza ilość mieszkańców Serbi oraz Portugali decyduje się na obejrzenie wideo na smartfonach (co najmniej raz na tydzień). Polska jest krajem, w którym społeczeństwo również bardzo często korzysta z tejże możliwości.

Media społecznościowe

      Analizując  zachowanie konsumentów, także potencjalnych, z wielu krajów Europy, zyskuje się wiedzę pozwalającą na rozwój tożsamy z zyskiem. Można także dowiedzieć się, skąd mieszkańcy Europy czerpią wiadomości na temat produktów i jak Internet mobilny wpłynął na zmiany. Wszystko to stanowi cenną wiedzę nie tylko dla właścicieli sklepów internetowych czy pracowników agencji social media.