button

Znaczenie wartościowych treści na stronie

     Prowadzenie własnego serwisu czy sklepu internetowego wymaga od właściciela zaangażowania także w nieco mniej oczywiste formy dotarcia do użytkowników i klientów.


Warto skupić się na tym, aby serwis internetowy dostarczał treści wartościowe, dla których użytkownicy będą wracać. Co zatem i z jaką częstotliwością publikować w Internecie?

Niecałe 50% najbardziej znanych graczy na rynku e-commerce prowadzi własne blogi, ściśle powiązane tematycznie z oferowanymi produktami. Tymczasem regularne publikacje mogą się w krótkim czasie przełożyć na rozpoznawalność danej marki, zwiększając jednocześnie liczbę użytkowników, którzy mogą uznają dany serwis za przyjazny i pomocny, co z kolei może podnieść ocenę serwisu.

 

Laptop

Oprócz zacieśniania kontaktów z potencjalnymi odbiorcami i klientami własne teksty, zwłaszcza takie, w których pojawiają się słowa i frazy kluczowe dobrane pod kątem SEO, mają duży wpływ na wyniki wyszukiwania. Optymalizacja artykułów pozwala użytkownikom odszukać potrzebne informacje i zwiększa ruch na stronie, a w przypadku sklepów internetowych - również zwiększa obroty. W takich artykułach można również zamieszczać wewnętrzne linkowanie, przekierowując użytkowników do wybranych przez autora tekstu treści czy produktów.

Zoptymalizowane artykuły i poradniki powinny być również wartościowe. Zwiększy to ich rozpoznawalność choćby przez roboty Google, w szczególności przez algorytm Panda, specjalizujący się w rozpoznawaniu wartościowych treści. Ciekawymi treściami użytkownicy chętnie się dzielą, dlatego przy artykułach powinny się również znaleźć przyciski do ich szybkiej publikacji na Facebooku czy na Twitterze.