button

Google zrezygnował z reklam po prawej stronie w wynikach wyszukiwania

Wyszukiwarka Google, wprowadziła zmiany nad którymi prace trwały od kilku lat. Użytkownicy tej wyszukiwarki muszą przygotować się nie tylko na zmianę jej wyglądu, ale też pogodzić z faktem, że będzie więcej reklam.


Celem tych zmian jest ujednolicenie wyglądu wyszukiwarki na desktopach i w urządzeniach mobilnych. Do niedawna reklama Google wyglądała tak, że po lewej stronie wyszukiwarki umieszczane były maksymalnie trzy linki sponsorowane (z góry i z dołu), a po prawej stronie – dłuższa kolumna krótkich linków sponsorowanych. Zdarzały się również tak zwane Knowledge Graph, czyli okienka zawierające informacje zaczerpnięte z Wikipedii, jak również Product Listing – linki do sklepów internetowych, oferujących szukany przez użytkownika wyszukiwarki produkt.

Obecnie Google wita Nas czterema linkami sponsorowanymi z góry.

Poza tym spotkamy się z trzema linkami sponsorowanymi z dołu.

 

Co więcej, po prawej stronie uplasują się tylko Product Listing, uwzględniające Nasze wyniki wyszukiwania.

Co stało sie przyczyną tychże zmian?

Google ma w planach ujednolicić wygląd wyszukiwarki niezależnie od platformy. Należy zwrócic uwagę, iż podczas surfowania na internecie za pomoca smartfona  mamy tylko jedną kolumnę, choć tam jak na razie są maksymalnie trzy reklamy z góry. Kluczowe staja się również kwestia pieniędzy. Za potwierdzenie może służyć mapa wskazująca na miejsca najczęściej kierowanego wzroku uzytkowników korzystających z wyszukiwarki.