button

Jak maksymalnie wykorzystać możliwości Google Shopping?

Reklama Google Shopping kieruje bezpośrednio do podstrony produktu, tym samym skraca czas poszukiwania informacji o produktach.


Kampania może dostarczyć niższe CPC (koszt kliknięcia) od reklam tekstowych, a także wyższy współczynnik konwersji, co zwiększa zwrot ze środków zainwestowanych w kampanię. Pamiętajmy też, że bardzo często konsumenci są wzrokowcami, dzięki czemu Google Shopping będzie doskonałym kanałem konwersji.

Poniżej pokażemy co zrobić by uzyskać z tej usługi jak najlepsze rezultaty.

Po założeniu konta w Centrum Sprzedawcy oraz połączeniu go z kontem AdWords, konieczne jest utworzenie kanału produktów, który zawiera informacje o oferowanych towarach. Poza wymaganymi atrybutami dobrze jest uwzględnić opis produktu (description). Dodanie go zwiększa szansę na emisję reklamy, ponieważ Google ma więcej treści, na podstawie której może zdecydować o wyświetleniu. Warto zwrócić uwagę na nagłówki, które nie powinny przekraczać 70 znaków, więc należy na początku umieszczać najistotniejsze informacje.

Gdy plik z produktami jest gotowy, możemy przystąpić do konfiguracji kampanii. Tworzymy nową kampanię, typ: Tylko sieć wyszukiwania ? Reklamy z listą produktów, określamy budżet oraz domyślną stawkę do pierwszej grupy reklam.

 

Zakupy

 

Kierowanie reklam odbywa się na podstawie miejsc docelowych, a nie słów kluczowych, tzn. do określenia produktów promowanych w grupie reklam wykorzystujemy informacje zawarte w kanale produktów. Do wyboru mamy tutaj identyfikator produktu, typ produktu, markę, stan, etykiety oraz grupowanie.

 

Zakupy1

 

Warto dokonać podziału na dwie grupy reklam, ponieważ na poziomie grupy reklam możemy wprowadzić tekst promocyjny widoczny po najechaniu na reklamę. Dlatego jeśli mamy różne oferty na różne kategorie produktów, możemy za pomocą atrybutu etykiety AdWords dokonać podziału. Promując wszystko w jednej grupie nie możemy różnicować stawek za kliknięcie. Najlepiej umieścić całą ofertę w jednej grupie, a następnie tworzyć nowe grupy z wyższą stawką dla najlepiej sprzedających się produktów.

Niezbędnym krokiem w optymalizacji kampanii w Zakupach Google jest przeglądanie zapytań, na które pojawiają się reklamy oraz wykluczanie nieodpowiednich. Znajdziemy je na karcie automatyczne miejsca docelowe.

 

Zakupy2

 

Jeżeli atutem promowanego sklepu jest tania lub darmowa dostawa, warto w ustawieniach Centrum Sprzedawcy dodać informacje o jej kosztach.

Efektywność  kampanii z listą produktów w dużej mierze będzie zależała od cen w porównaniu do konkurencji. Warto przyglądać się reklamom, ponieważ może się okazać, że wystarczy bardzo niewiele obniżyć cenę, by mieć najtańszą ofertę.

 


Wycena