button

Jak wpływa user experience na sprzedaż?


Częstym błędem właścicieli sklepów internetowych jest ich subiektywna ocena wartości estetycznych witryny oraz jej merytorycznej zawartości. Aby działanie sklepu nie ograniczało się jedynie do oczekiwana na klienta, jego właściciel powinien rozważyć wpływ UX na sprzedaż.


Bardzo ważny z punktu widzenia klienta jest nie tylko zachęcający język, właściwy dobór słów, ale również coś tak prozaicznego, jak np. odpowiednio dobrana czcionka. Sama treść wypowiedzi musi opisywać korzyści z nabycia danego produktu i jeśli to możliwe, powinna zawierać grafiki umożliwiające wizualizację tych korzyści. Opis musi zawierać istotne dla firmy słowa kluczowe.

Poza językiem, wpływ UX na sprzedaż ma też dobór kolorystyki. Dobrze odbierana przez klienta jest optymalna tonacja w jednym dominującym kolorze, akcent oraz tło. Ważne informacje muszą być widoczne, mniej istotne lekko w tle. Barwy powinny być dobrane do wizerunku firmy. Dobrze jest, gdy grafiki umieszczone na witrynie przedstawiają osiągnięty cel, wyraźną korzyść z nabycia produktu. Grafika może też kierować uwagę klienta na istotne treści opisu.

Kluczowe jest  to, iż sklep powinien mieć układ dobrany do swoich użytkowników oraz chwytliwe nagłówki. By sklep internetowy przyciągał kupujących ważne jest również pokazywanie pozytywnych opinii osób rekomendujących, najlepiej wraz z ich zdjęciem. Po zastosowaniu opisanych powyżej elementów wpływu UX można zauważyć, że sprzedaż internetowa firmy wzrasta.