button

Linki dofollow i linki nofollow.

Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, że optymalizacja witryny internetowej to nie tylko pisanie postów zawierających słowa kluczowe.


Bardzo ważną czynnością jest również pozyskiwanie linków, które będą przekierowywały do naszej strony. Mówiąc o pozyskiwaniu linków mamy do czynienia z dwoma pojęciami takimi jak dofollow oraz nofollow. Rozróżnienie ich jest niezwykle istotne, ponieważ wpływają one w sposób bezpośredni na widoczność naszej strony.

Oba pojęcia związane są z atrybutami, które przypisywane są linkom. Linki dofollow przekazują moc rankingową do naszej linkowanej witryny internetowej, czyli mówiąc najprościej atrybut takiego linku nakazuje robotom internetowym, aby te odwiedziły stronę, do której prowadzi link. Sytuacja wygląda trochę inaczej jeśli chodzi o linki nofollow.

Atrybuty tego linku sprawiają, że roboty działające na wyszukiwarce nie muszą odwiedzać strony, do której prowadzi dany link. Można powiedzieć, że takie linki w pewien sposób przyczyniają się do pozycjonowania, ale również generują ruch. Zdecydowanie można powiedzieć, że mają pozytywny wpływ na strukturę linków.