button

Mierzenie połączeń przez AdWords

AdWords - śledzenie połączeń telefonicznych

Funkcja śledzenia połączeń telefonicznych, która już od dłuższego czasu dostępna jest także w Polsce, pozwala sprawdzić jakie jest zainteresowanie reklamą.
 


Jak to jest możliwe? Dzięki numerowi Google, który należy do naszej reklamy. Numer ten służy do przekazywania połączeń - gdy zainteresowany linkiem klient dzwoni, zostaje automatycznie przekierowany na numer firmy. Połączenia telefoniczne zliczane są przez statystyki, które w przejrzysty sposób pokazują, jakie jest zainteresowanie reklamą.

Wdrażając to rozwiązanie można także zaznaczyć opcję, która pozwoli rejestrować połączenia jako konwersję telefoniczną. Konwersja wymaga dokładniejszego sprecyzowania. Musimy więc określić jej nazwę oraz rodzaj. Ważne jest także ustalenie długości trwania połączenia (standardowo wynosi ono 60 sekund).


Numer Google pozwala statystycznie określić między innymi liczbę wyświetleń numeru, liczbę połączeń telefonicznych, współczynnik klikania w numer (PTR) a także średni koszt połączenia (CPP). Dzięki możliwości wglądu do powyższych statystyk możemy jeszcze skuteczniej zaplanować swoją kampanię reklamową. Ważne jest jednak, by numerów tych nie stosować w innym celu, niż w reklamach Google, są one bowiem własnością Google i mogą zostać przypisane kampanii innego reklamodawcy.