button

Semantyczne słowa kluczowe

Specjaliści nie ustają w poszukiwaniach nowych sposobów na ulepszanie pozycji stron internetowych w rankingach. Wyróżnia się dwa ich rodzaje - on-page i off-page.


Pierwszy związany jest z działaniami bezpośrednio na stronie. Drugi to optymalizacje poza stroną, takie jak na przykład zdobywanie linków zwrotnych do strony.
Semantyczne słowa kluczowe to nowoczesna optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO, która wiąże się z działaniami on-page. Do niedawna polegała ona wyłącznie na dużym zagęszczeniu słów kluczowych. Obecnie Google stara się promować przede wszystkim użyteczne dla użytkownika treści wysokiej jakości zamiast nienaturalnie brzmiących tekstów z dużą ilością słów kluczowych.

Czym właściwie jest użycie semantycznych słów kluczowych? Najogólniej rzecz ujmując, są to powiązane ze sobą słowa i wyrażenia. Aby Google mógł lepiej dopasować wyniki wyszukiwania, jego roboty sprawdzają podstrony w poszukiwaniu fraz, które są ze sobą powiązane.

Wykorzystując dostępne narzędzia można znaleźć semantyczne słowa na kilka sposobów. Po pierwsze, korzystając z dynamicznych podpowiedzi w wyszukiwarce. Można także sprawdzić wyszukiwania z kategorii "podobne do" czy frazy pogrubione w wynikach wyszukiwania. Dostępne są również narzędzia online, takie jak planer słów kluczowych. Warto postarać się, by na własnej stronie znalazło się jak najwięcej semantycznych słów kluczowych.