button

Słownik pojęć marketingowych – cz.1.

Dzisiaj chcielibyśmy Państwu przybliżyć kilka podstawowych pojęć z zakresu marketingu internetowego. Także on jak inne dziedziny posiada charakterystyczne zwroty. Zapewne niektóre z nich będą dla Państwa znane, a inne okażą się kompletną nowością. Jedno jest pewne, wiedzy nigdy za wiele.


AdSense – system reklamowy Google, który wyświetla reklamy dopasowane do treści znajdujących się na stronach internetowych.

Audyt strony internetowej – weryfikacja użyteczności serwisu, jak również dostępności i poprawności jego funkcjonowania. Celem audytu jest wykrycie występujących błędów w działaniu strony.

AdWords – system reklamowy firmy Google, oparty na modelu rozliczeniowym CPC polegający na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google

Buzz marketing – forma reklamy polegająca na kreowaniu i zwiększeniu zainteresowania danym produktem wśród docelowej grupy klientów. Opiera się na rekomendacjach konkretnych produktów/usług.

E-commerce - handel opierajacy się na użyciu urządzen elektronicznych w celu dokonaia traksakcji zakupu. Jego najpopularniejszą formą jest handel internetowy.

E-mail marketing – działania marketingowe, które za narzędzie komunikacji wykorzystują pocztę elektroniczną. W zakresie działań znajduje się przygotowanie kreacji wiadomości, wysyłka oraz obsługa wiadomości zwrotnych.

Fanpage – strona firmowa na Facebooku, która zrzesza fanów danej marki, produktów czy usług.

Konwersja – wykonanie określonej akcji przez klienta np. zakup produktu bądź rejestracja konta. Jej celem jest określenie skuteczności działania.

Landing Page – docelowa strona, na którą kierowany jest klient po kliknięciu np. w baner czy w link mailingu.

 

To oczywiście nie koniec podstawowych zwrotów z zakresu marketingu internetowego. Na dalszą lekturę zapraszamy Państwa już niebawem.