button

Warto słuchać opinii klientów

Metoda badania opinii klientów o oferowanych produktach to sposób powszechnie znany.


Obecnie zdarza się jednak coraz częściej, że firmy nie słuchają swoich odbiorców, co uznaje się dziś za duży błąd, jako że nowoczesne technologie sprawiają, że klienci ci mogą wyrażać swoje opinie na wiele różnych sposobów.

Coraz częściej zdarza się,że użytkownicy są skłonni udostępnić swoją opinię, na przykład o zakupionym w sieci produkcie, jeśli zostaną o to poproszeni. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy konsument pragnie wyrazić niezadowolenie z jakiejś przyczyny. Wówczas może się zdarzyć, że niekontrolowane, negatywne opinie zaleją sieć, a my nie będziemy nawet o tym wiedzieli. Dlatego zdecydowanie warto udostępnić klientom odpowiednie kanały, by mogli się wypowiedzieć. Przykładem może być odpowiedni formularz kontaktowy na naszej stronie.

Marketing internetowy to wciąż rozwijająca się dziedzina. Warto więc śledzić trendy i rozwijać jego potencjał. Często popełnianym przez przedsiębiorców błędem jest unikanie komentowania negatywnych opinii. Tymczasem działania takie jak kasowanie niechcianych komentarzy, może przynieść opłakane skutki. Jeśli tylko krytyka jest konstruktywna, warto podjąć dialog z klientem.

Odpowiednia reakcja z naszej strony sprawi, że klient poczuje się doceniony. Warto uświadomić sobie ogromny potencjał marketingu. Jest on w stanie tak samo wzmocnić naszą markę, jak i zepchnąć ją w wirtualny niebyt.