button

Wymiary niestandardowe w Google Analytics

Google Analytics to niezwykle przydatne narzędzie, warto jednak wiedzieć, że gromadzi ono przede wszystkim dane standardowe. O zbieranie danych niestandardowych musimy postarać się sami.

 


Na swoim koncie Google Analytics możemy samodzielnie ustawić wybrane przez siebie wymiary. Niestety możemy ich wybrać maksymalnie 20. Po skonfigurowaniu odpowiadających nam ustawień nasze indeksy zostaną połączone z czterema zakresami: działaniem, użytkownikiem, sesją i produktem. Należy również pamiętać, że po zmianie ustawień, konieczna będzie zmiana kodu.

Zdobyte w ten sposób dane mogą służyć do wielu celów. Dzięki nim możemy zbierać i uporządkować niestandardowe wyszukiwania. Na tej podstawie możemy budować także skuteczniejszy remarketing. Tym sposobem powstaje także nowa lista remarketingowa. Dzięki temu marketingowcy mogą tworzyć za pomocą Google Analytics spersonalizowane kampanie, na przykład skierowane do przyszłych studentów pragnących studiować ekonomię.

Lista remarketingowa służy przede wszystkim do tego, by tworzyć bardziej spersonalizowane wyniki wyszukiwania dopasowane do potrzeb użytkowników. Należy jednak pamiętać, że do tworzenia list można wykorzystywać jedynie własne dane, zdobyte na przykład za pomocą własnej strony internetowej. Specjalne oferty lub informacje będą pojawiać się tylko tym użytkownikom, którzy już odwiedzali naszą witrynę lub sklep i znaleźli się na naszej liście.

Specjaliści sugerują, że remarketing przydaje się w każdym typie aktywności internetowej, zarówno dla osób, które chcą budować markę, jak i dla tych, którzy poszukują kupca na samochód.