button

Zdobywanie dużego oraz wartościowego ruchu z Google w 2016 roku

Współcześnie w celu skutecznego promowania strony w wyszukiwarce niezbędne jest prowadzenie szeroko zakrojonych działań na wielu płaszczyznach.


W roku 2016 szczególną uwagę należy zwrócić na kilka obszarów, które przyczynią się do generowania większego ruchu witryny. Niezwykle istotna jest tu dbałość o dostępność strony w urządzeniach mobilnych oraz ustawienie długich faz kluczowych najczęściej używanych w wybieraniu głosowym. Ważne jest też optymalizacja witryny pod kątem użyteczności, co zapewni lepsze wrażenie na user experience. Składają się na nią między innymi takie elementy jak: czas ładowania strony, przejrzysta nawigacja oraz ciekawe treści. Właściciele witryn powinni też zatroszczyć się o SERP Control stron. Aby to osiągnąć należy zwrócić uwagę na swoją obecność w wyszukiwaniu wśród różnych typów rezultatów. Jest to możliwe dzięki danym strukturalnym, Google Moja Firma, kanałom na YouTube, Google grafika, Google News.

Odpowiednie pozycjonowanie strony zapewnia również content marketing. Wartościowe i interesujące treści na witrynie przyciągają zainteresowanych tematem użytkowników oraz budują postrzeganie strony jako eksperckiej. Dodatkowo merytoryczna zawartość strony oraz jej koncentracja na użytkowniku jest istotna dla RankBrain. Celem tej sztucznej inteligencji jest interpretowanie zapytań użytkowników oraz ich intencji w wyszukiwaniu. Poza tym, SEO okaże się skuteczniejsze, gdy właściciele witryn zadbają o przystosowanie stron do protokółu HTTP/2. Warto też wspomnieć o nowym algorytmie Google Pingwin 4.0, dlatego należałoby przeprowadzić analizę linków i upewnić się, czy są one zgodne z wytycznymi Google. Przygotowanie witryny do nowinek Googla z obecnego roku powinno zwiększyć wielkość i jakość ruchu na stronie.