button

Dlaczego infografika to świetne narzędzie w marketingu B2B

Dobra infografika może być świetnym narzędziem promocyjnym, również jeśli chodzi o marketingu B2B. Czemu zatem warto tworzyć infografiki, o czym należy pamiętać i jakie narzędzia najlepiej wykorzystać? Dlaczego infografika to świetne narzędzie w marketingu B2B


Co dają nam infografiki?

Pierwszym powodem, dla którego osoby odpowiedzialne za promocję - również w B2B - inwestują w tę formę przekazu, jest to, że po prostu ludzie chętnie klikają w infografiki. Popularność infografik stale rośnie - szacuje się, że zainteresowanie nimi wzrosło aż o 800 procent w zeszłym roku. Ale mają one też inne zalety - mogą łatwo przedstawić skomplikowany problem i w ciekawy sposób przekazać informacje. Dobre materiały są bardzo chętnie udostępniane w internecie, a to oczywiście przekłada się na rozpoznawalność marki.

 

O czym warto pamiętać?

Oczywiście nie każda infografika odniesie zamierzony cel. Aby zwróciła uwagę grupy docelowej, musi dotykać ciekawego tematu, najlepiej gdy ujmuje go z nieoczywistej, nieporuszanej do tej pory strony. Infografika powinna być jednocześnie dość szczegółowa, ale z drugiej strony - bardzo syntetyczna. Warto też pamiętać o ważnej zasadzie w content marketingu, że stosując takie treści, powinniśmy bardziej informować, niż sprzedawać. To niezwykle ważne, jeśli chodzi o skuteczny marketing. Ale bardzo istotna w przypadku infografik jest nie tylko treść, ale i forma. Żeby odbiorca się zatrzymał przy niej na dłużej, grafika musi być po prostu estetyczna - powinna mieć dobrze dobrane zdjęcia czy wizualizacje, odpowiednie fonty oraz kolory.