button

Google AdWords - zmiany związane z klikaniem w reklamy

Firma Google postanowiła położyć kres niechcianym treściom reklamowym, zapowiadając zmiany, które uczynią przeglądanie stron internetowych mniej frustrującym.


Na swoim blogu poświęconym AdWords, Google wylicza zmiany, które mają ulatwic użytkownikom korzystanie z Internetu, bez uciążliwych, inwazyjnych reklam.

Absolutną nowością jest tzw. reklama nieklikalna, mająca zapobiec większości przypadkowych wejść. Ponadto reklamy mają być nieaktywne przez pierwsze kilka sekund od pojawienia się na ekranie, co ma uniemożliwić klikalność w reklamy m.in. podczas scrollowania strony. Google uniemożliwi również instalowanie aplikacji na urządzeniach mobilnych bezpośrednio po kliknięciu w reklamę. Tego typu linki będą najpierw prowadziły do sklepu Google Play, skąd będzie możliwe ewentualne pobranie danego programu.

AdWords1

Te wszystkie zmiany są korzystne nie tylko dla zwykłego użytkownika, ale także dla reklamodawcy, który nie musi płacić serwisom internetowym za niewartościowe kliknięcia. Poszkodowani są jedynie posiadacze witryn, którzy dotąd stosowali różne sztuczki, aby zwiększyć klikalność treści z AdWords.
Google zapewnia, że po zmianach liczniki w Google AdWords będą bardziej precyzyjne,a pieniądze inwestowane dotąd w kliknięcia będzie można przeznaczyć na dodatkowe kampanie reklamowe.

Dzięki tym działaniom, AdWords jeszcze skuteczniej zwiększy swoją atrakcyjność zarówno w oczach reklamodawców, jak i użytkowników Internetu.