Każda firma posiadająca stronę internetową powinna analizować zachowania odwiedzających ją użytkowników, weryfikując generowany na stronie ruch.
Google Analytics to narzędzie, które dostarcza wielu cennych informacji na temat wydajności stron internetowych i skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Na początku warto byłoby wskazać główne korzyści podpięcia Google Analytics pod stronę. Dzięki jego zastosowaniu możliwa jest;
- weryfikacja źródeł odwiedzeni klientów
Jeśli planujesz działania marketingowe, ich realizacja nie powinna być prowadzona bez analizy skuteczności konkretnych form reklamy. Dzięki monitorowaniu tych informacji możliwy jest dobór najskuteczniejszych kroków w celu pozyskania nowych klientów.
- analiza natężenia ruchu na stronie internetowej i czasu spędzonego na stronie
Google Analytics umożliwia badanie czasu jaki użytkownicy spędzają na stronie internetowej. Informacje te mogą być cennym źródłem weryfikacji, czy strona i proponowana oferta odpowiada oczekiwaniom klientów. Wiadome jest, że im dłuższy czas spędzony na stronie, tym większa prawdopodobieństwo, że użytkownicy zdecyduje się na skorzystanie z oferowanych możliwości. Analiza danych za pomocą Google Analytics umożliwia powiązanie witryny z prowadzonymi kampaniami marketingowymi w celu zwiększenia skuteczności podejmowanych kroków marketingowych.
- dokładną analizę aktywności użytkowników będących na stronie poprzez wykorzystanie np. słów kluczowych
W celu osiągnięcia wysokiej pozycji wśród stron konkurencyjnych, warto jest skupić swoją uwagę na konkretnych słowach kluczowych i reklamie serwisu właśnie przez nie. Wykorzystując Google Analytis na co dzień istnieje możliwość weryfikacji zarówno organicznych, jak i płatnych słów kluczowych, a tym samym wyborze tych, które cieszą się popularnością wśród użytkowników.
Google Analytics jest bardzo pomocnym i wszechstronnym oprogramowaniem pozwalającym na monitorowanie skuteczności stron internetowych. Dane uzyskiwane za jego pomocą posiadają ogromne znaczenie dla rozwoju biznesu i wyboru odpowiedniej ścieżki reklamy.
Oczywiście korzyści i funkcjonalności tego darmowego narzędzia jest znacznie więcej. To jedynie garść wprowadzających informacji. O dalszych zaletach tego niezwykłego narzędzia opowiem w dalszych częściach. Zapraszam do lektury, a w szczególności zainstalowania Google Analytics, jeśli jeszcze nie jest on podpięty pod Twoją stronę.