button

Google promuje strony przyjazne dla mobile

Optymalizacji stron internetowych pod kątem urządzeń mobilnych nabiera coraz to większego znaczenia. Niedawno na blogu Google można było odnaleźć informację na temat wprowdzenia oznaczenia 'Mobile friendly',

 


 W mobilnych wynikach wyszukiwania Google ma zostać wprowadzone na całym świecie w przewidywanym czasie wynoszącym kilka tygodni.

Co więcej, na blogu Google została podana również kluczowa informacja mówiąca o tym, że rozpoczęte zostały już próby nad zastosowanem kryteriów dla mobile jako sygnału rankingowego. Można więc przypuszczać, że w mniej lub bardziej odległej przyszłości dostosowanie witryny do urządzeń przenośnych stanie się jednym z elementów wpływających na jej pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Wyszukiwarka

Nasuwa się więc pytanie, jakie warunki należy spełniać, aby móc uzyskać oznaczenie 'Mobile-friendly'.

Ważne jest, aby stosować tekst możliwy do odczytania bez konieczności powiększania a także, by stosować przyciski w takiej odległości, by problemem nie było ich wybranie.

Pod uwagę brane jest także niekorzystanie z technologii, które nie są dostępne na urządzeniach mobilnych.

 

Podsumowując „Mobile-friendly” jest początkowym krokiem w celu poprawy wrażeń oraz zadowolenia użytkowników podczas użytkowania sieci mobilnej.