button

Google zakupy

Lipiec 2016 roku przyniósł ze sobą mała rewolucja, jeśli chodzi o Google Zakupy. Co dokładnie podlega zmianom?


Najważniejszą modyfikacją jest wprowadzenie nowego typu reklam, które pojawiają się, jeśli wpisujemy w wyszukiwarce ogólną frazę. Są to tak zwane Showcase Shopping Ads. Aby lepiej dopasować produkty do potrzeb potencjalnego klienta, po wpisaniu ogólnego hasła na stronie pojawi się reklama zawierająca jedno główne zdjęcie i dwa mniejsze. Jeśli klikniemy w zdjęcie, zostaniemy przekierowani na specjalny landing page, przygotowany przez Google, z logo konkretnego sprzedawcy i listą podobnych produktów z oferty.

Google stworzył także nowe reklamy zakupowe na YouTube. Pierwszą z nich jest Companion banner, który pojawi się pod filmem reklamowym. Drugą nowością jest Product picker, który pozwoli samym reklamodawcom decydować o kolejności wyświetlania się ich produktów na stronie.

Ostatnią nowinką jest automatyczny przelicznik walut, który dostosuje cenę towaru (podaną na przykład w dolarach) do waluty obowiązującej w kraju nabywcy.