button

Lead Ads - sposób na efektywne kampanie na Facebooku

Decydując się na przeprowadzenie kampanii promocyjnych na Facebooku marketingowcy mają do dyspozycji 14 różnych formatów, które pozwalają na samodzielne zdefiniowanie postów z promowanymi treściami.


Jednym z dostępnych formatów jest Lead Ads, który można określić mianem postu sponsorowanego z opcją formularza, zdefiniowanego jako pozyskiwanie klientów.

Kampania promocyjna z wykorzystaniem leadów pozwala na reklamę produktów głównie na urządzeniach mobilnych, przy czym to jedynie od osoby definiującej kampanię zależy, czy posty będą się wyświetlać na wszystkich czy jedynie na wybranych urządzeniach mobilnych. Oczywiście przygotowując kampanię należy również określić częstotliwość, z jaką będzie wyświetlana reklama, podać budżet kampanii i ustalić grupę odbiorców komunikatów marketingowych.

Facebook

Sam post wyświetlany jest w aktualnościach, dlatego przy jego tworzeniu należy pamiętać o stworzeniu atrakcyjnego nagłówka, treści oraz opisu, który będzie wyświetlany. Jednak największym atutem tej formy reklamy jest możliwość gromadzenia danych, przy czym klient nie musi samodzielnie wypełniać wspomnianego formularza, bowiem dane uzupełniane są przez Facebook. Takie reklamy są wyświetlane jedynie na urządzeniach mobilnych, co dla niektórych reklamodawców jest wadą całego rozwiązania.