button

Reklama AdWords

System AdWords zmienia się tak dynamicznie, że chwilami nie sposób nadążyć za wszystkimi ulepszeniami. Warto wspomnieć o tych najważniejszych, co jednocześnie może pomóc w skuteczniejszym korzystaniu z Google AdWords.


Najważniejsza jest przejrzysta struktura kampanii. Google umożliwia rozdzielenie różnych kampanii na koncie tak, by się ze sobą nie mieszały. Przydatną funkcją jest także dostosowanie stawek. Jeśli po analizie, kampania AdWords okaże się bardziej efektywna na przykład w jakimś przedziale czasowym, narzędzie umożliwia dostosowanie stawki. Raporty AdWords pozwalają na zablokowanie adresu IP, z którego, dla przykładu, ktoś "odklikiwał" naszą reklamę.



Jak sugerują specjaliści, istnieje kilka tricków, jak można zwiększyć zainteresowanie naszą reklamą. Wystarczy dodać kropkę w pierwszej linijce tekstu. Inną metodą jest użycie funkcji keyword insertion, która pogrubia słowa kluczowe, dając efekt lepszego dopasowania do zapytania.

Ważnym elementem w kampaniach AdWords jest tzw. wynik jakości, który w skali 1-10 ocenia jakość słów kluczowych, reklamy oraz strony docelowej. Im wyższy jest ten wynik, tym mniejsza jest opłata za kliknięcie.Warto również pamiętać o tym, by w sieciach reklamowych wykluczyć te kategorie witryn, które są zaparkowane lub posiadają błędy, ponieważ tego typu strony charakteryzują się wysokim współczynnikiem odrzuceń. Narzędzie Google AdWords posiada także możliwość automatyzacji działań, które wprowadza się, tworząc reguły automatyczne. Dla przykładu, stworzona reguła pozwoli wstrzymać reklamę w danym okresie, a po tym czasie ponownie ją aktywuje.