button

Widok strony produktu.

O powodzeniu sklepu internetowego decyduje wiele czynników. Jednym z nich jest jakże często bagatelizowany przez właścicieli widok produktu.


Czy można i jak poprawić, by zwiększyć zainteresowanie i sprzedaż? Wypunktowane odpowiedzi, jak powinna wyglądać strona sklepu online, pozwolą wprowadzić niezbędne zmiany.

1. Możliwość dodawania recenzji. Podczas zakupów konsumenci chętnie dzielą się opiniami dotyczącymi i sklepu, i produktu. Co ważne, to opinie często decydują o zakupie.

2. Wysoka jakość grafiki. Strona produktu powinna wyglądać jak najbardziej profesjonalnie. Dlatego istotne znaczenie ma jakość zdjęć o grafik – amatorszczyzna, nawet przy niższej niż u konkurencji cenie, nie wzbudza zaufania.

3. Dostosowanie do oczekiwań. Tutaj z pomocą przychodzi sześć reguł Cialdiniego – wzajemność, społeczny dowód słuszności zakupu, wpływ autorytetów, sympatia, unikalność, zaangażowanie.

4. Wygoda użytkowników. Coraz częściej sklep internetowy odwiedzany jest nie z laptopa czy PC-ta, lecz ze smartfona i tabletu. Dlatego warto rozważyć rozwiązania, których oczekują właściciele urządzeń mobilnych. Dostosowując do nich informację, należy pamiętać także o ograniczeniach smartfona. Dedykowana aplikacja to dobry pomysł.

5. Dodatkowe sekcje. Tworząc stronę sklepu online, warto zadbać choćby o sekcję FAQ (najczęściej zadawane pytania) czy o możliwość wysłania wiadomości ze strony sklepu bądź produktu.

Poza wcześniej wymienionymi wskazówkami warto zadbać jeszcze o: prędkość strony, opis produktów zgodny z SEO (pod kątem wyszukiwarek) i zawierający istotne informacje oraz o język. Brak polskich znaków czy literówki mogą zniechęcić wielu konsumentów, gdyż podobnie jak w przypadku kiepskiej grafiki kojarzą się z amatorszczyzną.