button

Zastosowanie Landing Page

Landing page, jako jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego. Jaka jest jego funkcja i jak efektywnie go wykorzystać? 


Dosłownie - landing page to strona, na której "lądujemy", czyli strona docelowa. Jej zadaniem jest zachęcenie jak największej ilości wizytujących do konwersji. W zależności od naszych celów biznesowych, konwersją może być zakup w naszym sklepie internetowym lub stanie się "leadem", czyli pozostawienie danych kontaktowych w formularzu. Podstawową różnicą między landing page a standardową witryną jest jej okrojona zawartość, czyli brak linków do stron zewnętrznych. Content powinien być skondensowany do najważniejszych informacji o danym produkcie lub usłudze, które mają za zadanie przekonać odwiedzających do zakupu lub pozostawienia danych. 

 

Ze względu na ograniczoną "przestrzeń" witryny, przed budową landingu należy dobrze przemyśleć cel, który chcemy dzięki niemu zrealizować, jak i treść, z pomocą której go osiągniemy. Istotne jest wyważenie contentu- aby nie dodać go zbyt dużo, ani zbyt mało. W uszeregowaniu treści, podobnie jak na standardowej witrynie internetowej, pomocne są sekcje, które można wyróżnić nagłówkami, ikonami lub kolorem. Należy także pamiętać o wyraźnych "call to action", czyli wezwaniach odbiorców do działania, którym będzie np. zakup książki lub zapis na szkolenie. Ważna jest nie tylko treść, ale również szata graficzna (odpowiednio dopasowane zdjęcia, ich stylistyka i kolorystyka) oraz układ strony. Można przetestować różne rozwiązania z pomocą testów A/B, czyli przygotować stronę kontrolną, która potencjalnie będzie najlepiej zoptymalizowaną wersją oraz jej wariant ze zmienionym elementem. Ważne, żeby zmiana wprowadzona w drugiej wersji była przemyślana, niewielka i konkretna, ponieważ dzięki temu łatwiej będzie sprawdzić, który landing lepiej realizuje cel biznesowy. 

 

 

Należy także pamiętać o dostosowaniu grupy docelowej - aby wyniki były wiarygodne, każdą ze stron powinno odwiedzić minimum 100 osób. Przy mniejszej liczbie nietrudno o błąd statystyczny, ponieważ wiele osób może przypadkiem wykonać swoje działanie. Warto także pamiętać o responsywności, czyli dostosowaniu strony do poprawnego wyświetlania na różnych urządzeniach, głównie mobilnych. 

 

Z pomocą landing page można zrealizować bardzo efektywne kampanie marketingowe, kierowane z Facebook Ads czy newsletterów, które ułatwią segmentację klientów. To dobre miejsce na pozyskanie nowych klientów oraz poszerzenie bazy danych dotyczących obecnych. Baza stworzona z pomocą landing page będzie dużo skuteczniejsza i tańsza, ponieważ z czasem reklamy będą kierowane nie do przypadkowych odbiorców, ale wyłącznie do tych, które w jakiś sposób wyraziły zainteresowanie produktem lub usługą. Tak zbudowana baza kontaktów to również dobra podstawa do rozpoczęcia kampanii w ramach marketing automation, która pozwoli efektywnie zarządzać relacjami z potencjalnymi klientami, ułatwi komunikację z nimi oraz docelowo wesprze realizację celów biznesowych.